Процедура припинення діяльності для фізичних осіб – підприємців стала легшою, але не треба ігнорувати звірення з Пенсійним фондом України

08 липня 2014 року набрав чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення процедури державної реєстрації припинення підприємницької діяльності за заявницьким принципом» від 13.05.2014 № 1258-VII. Державний реєстратор, після отримання реєстраційної картки на проведення державної реєстрацій припинення підприємницької діяльності фізичною особою за її рішенням, у разі відсутності підстав для залишення такої реєстраційної картки без розгляду, зобов’язаний не пізніше наступного робочого дня з дати надходження цього документа внести до Єдиного державного реєстру запис про проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичною особою-підприємцем.

Процедура державної реєстрації припинення підприємницької діяльності не передбачає проведення перевірок та надання довідок контролюючими органами про відсутність заборгованості у таких платників.

 У зв’язку з цим, насамперед хотілось би застерегти фізичних осіб-підприємців від необачливих кроків, які можливо припустити, якщо не задумуючись використовувати надані згаданим Законом можливості. Слід пам’ятати, що при призначенні (перерахунку) пенсії, а також при нарахуванні деяких інших видів соціальних допомог, територіальні органи Пенсійного фонду та інші фонди, використовують дані, які містяться в системі персоніфікованого обліку відомостей на персональних облікових картках застрахованих осіб. Інформація, яка міститься в системі персоніфікованого обліку поповнюється за рахунок встановлених форм звітних документів, які подаються страхувальниками (роботодавцями).  Фізичні  особи–підприємці  особисто  для  себе,  відповідно  до  Закону України «Про  збір  та  облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 №2464-VI,  є страхувальниками. Неподання фізичною особою-підприємцем звітних документів до системи персоніфікованого обліку за  період провадження ним підприємницької діяльності унеможливлює, в подальшому, при призначенні (перерахунку) пенсії врахувати інформацію щодо провадження ним підприємницької діяльності  в повному об’ємі.

 З огляду на вищевикладене,  управління Пенсійного фонду України у Кагарлицькому районі наполегливо радить фізичним особам-підприємцям  при знятті з обліку проводити звірку з органами Пенсійного фонду України (за місцем реєстрації) на предмет наявності та правильності всіх персональних даних Вашої облікової картки за весь період провадження підприємницької діяльності.

Пам’ятайте, після зняття з обліку Ви втрачаєте статус платника, а отже всі зміни, які пов’язані з помилками в персональній обліковій картці, в подальшому, необхідно буде проводити лише за рішенням суду, що завдасть Вам зайвого клопоту та хвилювань! Подбайте про себе і про своє майбутнє заздалегідь.

Додаткова інформація