Магія Академічної Науки

21 04 2017Навколо нас існує величезна кількість недосліджених раніше різноманітних тем, які магнетично «ваблять» юних науковців в ході написання науково-дослідницьких робіт Малої Академії наук і мотивують школярів більш фундаментально вивчати улюблені науки. В дружній співпраці учениця Кагарлицького НВК «ЗОШ І-ІІ ступенів - ліцей» Скуйбіда Тетяна та вчитель географії та економіки Киричок Віталіна Дмитрівна обрали цікаву для дослідження тему «Туризм в Україні. Проблеми та перспективи» і розпочали свою роботу над нею.

З точки зору наукового керівника, написання наукової роботи, захист проекту, це - чудова нагода відчути себе науковцем, поповнити багаж знань із предмету, який стане в нагоді в майбутньому. З іншого боку, це корисний досвід упевнитися у своїх силах, умінні працювати над собою, бажанні рухатися вперед, більш повно та впевнено заявити про себе.

21 2 04 2017Здобувши перше місце в районному та обласному етапах конкурсу-захисту, Скуйбуда Тетяна представила свою наукову роботу на ІІІ Всеукраїнському етапі конкурсу-захисту у відділенні наук про Землю, секції «Географія та ландшафтознавство». Якщо коротко підсумувати результати роботи, то це - шквал емоцій та сплеск адреналіну. До призового місця Тані не вистачило лише три бали, але ми пишаємося такими талановитими учнями нашого району, адже незважаючи ні на що, юна дослідниця гідно захистила свою роботу та показала високий рівень знань. Тепер Таня має власний рецепт успіху: «Виступу на конкурсі передує величезна робота, але в результаті - впевненість у собі та власних умовиводах, обізнаність у багатьох сферах, потрібних для твоєї майбутньої професії, а після виступу - і в тих галузях, які пропонують твої конкуренти. Конкурс розвиває ораторські здібності, дає можливість спілкування з аудиторією зовсім незнайомих опонентів, допомагає навчитися концентрувати увагу та не показати своє хвилювання, яке є обов’язковою складовою кожного виступу. Незабутні спогади залишив і сам захист. Перше, що вражає в «МАНівському» житті – це маса відповідальності, що лягає на плечі «гризунів науки». На відкритті зміни мене здивувала велика кількість професорів і масштаби того, що відбувається.

Я вдячна цьому досвіду ще й тому, що я зустріла і познайомилася з багатьма однолітками, з якими спілкуюся і зараз.

Дуже важливою була допомога від учителів: Віталіни Дмитрівни, мого наукового керівника, керівництва НВК, яке підтримувало мене протягом всіх етапів, методиста районного методичного кабінету Візьонок Наталії Миколаївни. Окрему вдячність хочу висловити нашому обласному куратору Олені Володимирівні, яка була поруч на ІІІ етапі та переймалася за нас, як за дітей.

21 3 04 2017На відміну від олімпіад, які є ідентичними до звичайних контрольних робіт, МАН - це інший, цікавий процес. Конкурсантимаютьможливість не лишерозв’язатискладнізадачі, анаписативласнунаукову роботу, зробити власне наукове дослідження, відкриття. Насправді за короткий час виступузрозумітизмістбільшостіробітбулодосить складно, тому питання до іншихконкурентіввиникали не часто. Найцікавішимидляменебулитіхвилини, коли запитання  ставили мені. Саметоді я могла продемонструватисвоїзнання та роз’яснитисутністьпроблем. Але, якщочесно, процесзахисту сильно втомлює і витриматицезранку до вечорадуже нелегко…

Для мене МАН-це перший крок до успіху. Майбутнім учасникам бажаю наснаги, іти вперед та ніколи не здаватися».


Учитель Кагарлицького НВК
Киричик Віталіна Дмитрівна

Додаткова інформація